Wil je een op maat gemaakt voorstel van ons? Verstuur hier je gegevens en ontvang binnen 1 werkdag een reactie waar je mee aan de slag kunt.
Naar webshop fulfilment is met de dag meer vraag. Dit komt logischerwijs niet zomaar uit de lucht vallen. Het zijn de voordelen van deze vorm van professionele orderverwerking die voor de toegenomen vraag zorgen.
Op specifieke manieren gaat de samenwerking met een fulfilment center jouw leven als verkoper een stuk makkelijker maken. Qua opslag, orderverwerking, verzenden, retourneren, etc. We hebben het dan over de volgende voordelen:
Laten we er per individueel voordeel wat dieper op ingaan.
Allereerst bespaar je met fulfilment dus veel tijd. Iedere dag je orders inpakken en ze naar een parcel point brengen; het inpakken van je webshop orders kost nu eenmaal veel tijd. Tijd die je beter kan besteden aan de groei van je bedrijf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan marketing- en sales gerelateerde werkzaamheden. Puur om je webshop op te schalen.
Het is zinloos om zoveel tijd kwijt te zijn aan orderverwerking, terwijl een fulfilment center dit nog beter doet ook. Een investering als deze levert je simpelweg (veel) meer op dan dat het je kost. Hierdoor is het bijna automatisch een logische zet.
Wie droomt er nu niet van om bijvoorbeeld op het strand vanuit Bali te werken? Of op welke andere droomlocatie op de wereld dan ook. Dat is mogelijk wanneer je het fulfilmentproces uitbesteed aan een betrouwbare fulfilment partner. Je bent zelf namelijk niet meer verantwoordelijk voor het inpakken en versturen van je orders. Je producten liggen veilig op voorraad bij een fulfilment partner.
Zo ben je niet meer gebonden aan één locatie. Een laptop en een internetverbinding is werkelijk het enige wat je nodig hebt om de dagelijkse gang van zaken gaande te houden. Zie je het al voor je?
Als eigenaar van een webshop weet je als geen ander hoe druk het rondom de feestdagen is. De hoeveelheid orders schiet de lucht in. Waar je normaal gesproken misschien 10 orders per dag binnen krijgt, zijn dat er nu ineens 50. Vooral in de decembermaand richten mensen zich massaal tot het internet om aan cadeaus te komen.
Het kost enorm veel tijd en inspanning om al deze orders te verwerken. En dat dag na dag, soms wel weken lang. Het is een logistieke nachtmerrie. Bovendien blijven veel van deze ‘eenmalige’ klanten na de feestdagen ook terugkeren. Je klantenbestand neemt in één keer fors toe.
Qua ruimte, tijd en stressniveau is kiezen voor fulfilment dan geheel logisch. Een logistieke oplossing voor je webwinkel logistiek.
Postorderbedrijven hanteren standaard prijzen voor het versturen van pakketten. Of je er nu 2 of 20 per dag verstuurt. De prijs blijft hetzelfde. De meeste fulfilment partners werken daarentegen met staffels; meer orders betekent een betere prijs per order. Waardoor jouw marge verbetert.
En daar blijft het niet bij. Fulfilment partners krijgen volumevoordeel bij verschillende postorderbedrijven. Jij profiteert dus eigenlijk mee van het volume van een fulfilment partner en andere webshops. Hierdoor bieden fulfilment partners zeer scherpe prijzen aan en betaal je maar ongeveer €2 extra aan fulfilmentkosten per order. Op deze manier is het ook vanuit financieel oogpunt een strategische keuze.
Tot slot is er nog het proces rondom retourneren. Niets is vervelender dan retouren ontvangen en verwerken. Het is een tijdrovend proces waar de meeste webshop eigenaren niet vrolijk van worden. Gelukkig kan een fulfilment partner dit uit handen nemen.
Een fulfilment center weet precies hoe het met het retourneren van pakketten om moet gaan. Bovendien heb je hierbij ook nog de vrijheid om er een speciale invulling aan te geven. Het komt erop neer dat je zelf de touwtjes in handen hebt, zonder dat je het ‘vervelende’ werk hoeft te verrichten.
Voel je zelf dat het moment daar is om van deze voordelen gebruik te gaan maken? Kies er dan voor om vandaag nog met ons als fulfilment partner in zee te gaan. We vertellen je graag meer over wat we voor je kunnen betekenen.